تحقیق فلسفه تعليم و تربيت

مطالب دیگر:
ارزشیابی شایستگی کارکنان سازمانارزشیابی عملکرد کارکنان سازمانارزشیابی عملکرد کارکنانارزشیابیارزنارزیابی اثرات توسعه بر محیط زیستارزیابی آزمایشگاهی واحدهای اهدائیارزیابی آنتولوژیارزیابی پروژه های سرمایه ای و ملاحظات کلی در زمینه گزارش بازرس قانونی در خصوص پیشنهاد افزایش سرمایهارزیابی پیشرفت زبانی دانش آموزانارزیابی تست های تشخیصیارزیابی جامعهارزیابی درونیارزیابی رفتار حرکتیارزیابی روانی در کودکانارزیابی سریع روستایی RRAارزیابی عملکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با نگاهی به فرهنگسرا هاارزیابی عملکرد سیستم مولتی پلکس خودروارزیابی فرضیه هاارزیابی کار و زمانارزیابی کارایی سیستم‌های نرم‌افزاری محیط‌های سیارارزیابی کیفیت زندگی در21 بیماران عمل شدهارزیابی و اندازه گیری عاملهای شیمیاییارزیابی و آشنایی با فناوری wimaxارزیابی و شبیه سازی آنتنهای موبایل
فلسفه تعليم وتربيت, تحقیق در مورد فلسفه تعليم وتربيت, دانلود تحقیق فلسفه تعليم وتربيت, دانلود رایگان تحقیق فلسفه تعليم وتربيت, پروژه فلسفه تعليم وتربيت, مقاله فلسفه تعليم وتربيت, مقاله در مورد فلسفه تعليم وتربيت, پروژه در مورد فلسفه تعليم وترب,,,|35011951|irx
پژوهشگر گرامی،شما با عنوان تحقیق فلسفه تعليم و تربيت وارد وب سایت شده اید برای دریافت فایل می توانید به ادامه مطلب بروید.


بخشی از متن تحقیق:

ابتدا
بايد فلسفه را تعريف کنيم.در واقع تعريف واحدی از فلسفه که مورد اتفاق همه
صاحب نظران باشد وجود ندارد.دليل آن وجود ديدگاههای متفاوت از فلسفه
است.نظرات ما راجع به زندگی،جهان،ومسايلی از اين قبيل از نوع فلسفی خواهد
بود.هر پاسخی که به مسايل فوق داده شود در حقيقت فلسفه مارا نسبت به آنها
بيان داشته است.هر فردی خواه نا خواه ديدی کلی در باره
زندگی،جهان،و...دارد،يعنی دارای فلسفه است.نوع اين فلسفه بستگی به عوامل
بيشماری از جمله چگونگی شناخت،نحوه و ميزان تجارب ونوع فرهنگی که ما در آن
زندگی کرده ايم،دارد . بنابراين انتظار ما از فلسفه حل مسايل و مشکلات
زندگی است.
هر چند که تعريف واحدی از فلسفه وجود ندارد.ولی ناگزيريم تعريفی از فلسفه داشته باشيم.فلسفه را اينگونه تعريف می کنيم:
فلسفه
عبارت است از بررسی،شناخت و پاسخ به مسايل و مشکلات زندگی انسان به گونه
ای که اين مسايل و مشکلات را نتوان از طريق علمی و تجربی حل کرد.
بنابراين
با توجه به تعريف فوق اهميت فلسفه دراين است که به هرحال مسايلی در زندگی
وجود دارد که پاسخ دادن به آنها از طريق علمی ميسر نيست،بلکه تنها از طريق
تفکر و انديشيدن قابل حل می باشند.مسايلی از قبيل :آيا انسان آزاد است يا
مجبور؟چرا انسان به وجود آمده است؟
در آموزش و پرورش هم مسايلی وجود
دارد که برای پاسخگويی به آنها به فلسفه روی می آوريم وچون هر کسی دارای
فلسفه ای است بنابراين در طول تاريخ مکاتب فلسفی گوناگونی پايه گذاری شده
است.

افلاطون، جنسیت و تعلیم و تربیت
پیشگفتار
گزانتیپ
همسر سقراط_ منهای اینكه وجود تاریخی داشته باشد یا نه_ شمای
كاریكاتورگونه ای است كه یونانیان باستان از زن به تصویر كشیده اند. منهای
داستانهای گوناگونی كه از ماجراهای سقراط و همسر تندخو، نادان و بهانه جویش
گزانتیپ نقل میكنند. در میان اثار شاعران، نمایشنامه نویسان و متفكران
یونانی نیز جملات فروانی در نكوهش زنان وجود دارد.[1] افلاطون در این میانه
استثنایی عجیب به شمار می آید چنانكه بلافاصله پس ازاو، گفته هایش توسط
ارسطو مورد انتقاد واقع شد. ارسطو نه تنها به دفاع از اندیشه ها و عقاید
گذشته گان میپردازد، كه گوی سبقت را از آنان می رباید چنانكه نكوهش و
تحقیر زنان در سراسر تاریخ تفكر فلسفی همانندعادتی تكرار شده است. اما
آنچه در این جا منظور نظر ماست پرداختن به اندیشه های افلاطون در باب
جایگاه زنان بعنوان اعضای اجتماعی است كه افلاطون بعنوان آرمانشهر خود
مطرح میكند. افلاطون در كتاب مفصل جمهوری و پس از آن، با جرح و تعدیلهایی
در كتاب قوانین از آرمانشهر خود و قوانینی كه باید بر آن حاكم باشد سخن
میگوید و در این میانه به زنان جامعه آرمانی خود نگاهی متفاوت از اندیشه
رایج در میان یونانیان دارد...


این تحقیق با فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 39